Przeglądy klimatyzacji w naszej firmie
Zakres przeglądu klimatyzacji
Polecamy kompleksowe przeglądy klimatyzacji obejmujące:
- opróżnienie układu klimatyzacji
- test szczelności azotem
- osuszenie układu klimatyzacji próżnią 30 min + test szczelności podciśnieniowy
- napełnienie układu klimatyzacji czynnikiem chłodniczym + olej + kontrast
- sprawdzenie ciśnień roboczych i sprawności działania układu
- ozonowanie kabiny, parownika, dmuchawy wnętrza i kanałów wentylacyjnych (1h)
- wymiana filtra przeciwpyłkowego
(dla układów klimatyzacji o pojemności nie większej niż 750 g)
Cała usługa trwa 2h, cena nie obejmuje kosztu filtra przeciwpyłkowego.
Dlaczego warto zrobić przegląd klimatyzacji w naszej firmie, a nie w serwisie sieciowym
W warsztatach sieciowych i serwisach szybkiej obsługi przeglądy klimatyzacji są pozornie tańsze niż w naszej firmie. Niska cena uzyskiwana jest kosztem jakości przeglądu. Warto więc dowiedzieć się co wchodzi w zakres usługi serwisu klimatyzacji.
W typowym warsztacie sieciowym przegląd klimatyzacji przeważnie polega na podłączeniu automatycznej stacji obsługi klimatyzacji, która wykonuje swój cykl obejmujący:
- opróżnienie instalacji z czynnika chłodzącego
- osuszenie układu
- próbę szczelności
- napełnienie instalacji czynnikiem wraz z olejem
- sprawdzenie ciśnień roboczych
Po zakończeniu cyklu przez maszyne "przegląd" uznawany jest za wykonany.
Tymczasem u nas dodatkowo robimy:
- test szczelności azotem
- napełniamy układ czynnikiem, olejem i dodatkowo kontrastem
- ozonowanie kabiny, kanałów wentylacyjnych
- wymianę filtra przeciwpyłkowego
Jak często należy wykonywać przeglądy klimatyzacji
Klimatyzator samochodowy traci 75% swej wydajności chłodzenia powietrza, gdy w układzie krąży połowa wymaganej ilości czynnika chłodniczego. W ciągu jednego roku poprzez przewody i złącza z układu ubywa ok. 10 do 15 proc. czynnika. Oznacza to, że już po trzech latach zdolność do schładzania wnętrza samochodu ulega drastycznemu ograniczeniu.
Czynnik krążący w układzie klimatyzacji samochodowej nie służy jedynie do schładzania powietrza, ale jest także nośnikiem oleju smarującego sprężarkę. Kompresor wymaga obecności tego oleju, bez niego nie jest smarowany. Jeśli w układzie jest za mało czynnika, do kompresora dociera zbyt mało oleju. Może to doprowadzić do kompletnego zatarcia sprężarki, w konsekwencji konieczna będzie jej wymiana lub gruntowna naprawa.
Ponadto czynnik chłodniczy absorbuje wilgoć z powietrza atmosferycznego poprzez materiał, z którego wykonane są elastyczne przewody połączeniowe. Część wilgoci zatrzymuje i odfiltrowuje filtr - osuszacz, ale jego możliwości wyczerpują się definitywnie po ok dwóch latach pracy. Oznacza to, że serwis klimatyzacji samochodowej powinno się wykonywać co dwa lata.