Przeglądy klimatyzacji w naszej firmie

Zakres przeglądu klimatyzacji

Polecamy kompleksowe przeglądy klimatyzacji obejmujące:

  • opróżnienie układu klimatyzacji
  • test szczelności azotem
  • osuszenie układu klimatyzacji próżnią 30 min + test szczelności podciśnieniowy
  • napełnienie układu klimatyzacji czynnikiem chłodniczym + olej + kontrast
  • sprawdzenie ciśnień roboczych i sprawności działania układu
  • ozonowanie kabiny, parownika, dmuchawy wnętrza i kanałów wentylacyjnych (1h)
  • wymiana filtra przeciwpyłkowego

(dla układów klimatyzacji o pojemności nie większej niż 750 g)

Cała usługa trwa 2h, cena nie obejmuje kosztu filtra przeciwpyłkowego.

Dlaczego warto zrobić przegląd klimatyzacji w naszej firmie, a nie w serwisie sieciowym

W warsztatach sieciowych i serwisach szybkiej obsługi przeglądy klimatyzacji są pozornie tańsze niż w naszej firmie. Niska cena uzyskiwana jest kosztem jakości przeglądu. Warto więc dowiedzieć się co wchodzi w zakres usługi serwisu klimatyzacji.

W typowym warsztacie sieciowym przegląd klimatyzacji przeważnie polega na podłączeniu automatycznej stacji obsługi klimatyzacji, która wykonuje swój cykl obejmujący:

  • opróżnienie instalacji z czynnika chłodzącego
  • osuszenie układu
  • próbę szczelności
  • napełnienie instalacji czynnikiem wraz z olejem
  • sprawdzenie ciśnień roboczych

Po zakończeniu cyklu przez maszyne "przegląd" uznawany jest za wykonany.

Tymczasem u nas dodatkowo robimy:

  • test szczelności azotem
  • napełniamy układ czynnikiem, olejem i dodatkowo kontrastem
  • ozonowanie kabiny, kanałów wentylacyjnych
  • wymianę filtra przeciwpyłkowego

Jak często należy wykonywać przeglądy klimatyzacji

Klimatyzator samochodowy traci 75% swej wydajności chłodzenia powietrza, gdy w układzie krąży połowa wymaganej ilości czynnika chłodniczego. W ciągu jednego roku poprzez przewody i złącza z układu ubywa ok. 10 do 15 proc. czynnika. Oznacza to, że już po trzech latach zdolność do schładzania wnętrza samochodu ulega drastycznemu ograniczeniu.

Czynnik krążący w układzie klimatyzacji samochodowej nie służy jedynie do schładzania powietrza, ale jest także nośnikiem oleju smarującego sprężarkę. Kompresor wymaga obecności tego oleju, bez niego nie jest smarowany. Jeśli w układzie jest za mało czynnika, do kompresora dociera zbyt mało oleju. Może to doprowadzić do kompletnego zatarcia sprężarki, w konsekwencji konieczna będzie jej wymiana lub gruntowna naprawa.

Ponadto czynnik chłodniczy absorbuje wilgoć z powietrza atmosferycznego poprzez materiał, z którego wykonane są elastyczne przewody połączeniowe. Część wilgoci zatrzymuje i odfiltrowuje filtr - osuszacz, ale jego możliwości wyczerpują się definitywnie po ok dwóch latach pracy. Oznacza to, że serwis klimatyzacji samochodowej powinno się wykonywać co dwa lata.